Saturday, December 31, 2011

2012..!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..kita betemu kembali dalam rancangannnn muzikku muzikmu hahaha..mcm talk show pulak....haahah...oke2...2011 dah berlalu..hmm, byk kenangan manis, pahit, masam manis semua adaaa....tp xmau crita kenangan2 yang dah berlalu tu...nak crita peristiwa2 yang akan datang dalam tahun 2012 ni dan peristiwa2 yang diinginkan..heehe...dan disebabkan blog ini dicipta khas hanya untuk bercerita tentang muzik, jadi aku nak mulakan dengan persembahan live dari band Punk-Pop-Rock yang berasal dari Kanada, Simple Plan akan mengadakan konsert mereka di Kuala Lumpur...yeahhh!!!permulaan 2012 yang bagus....14 Januari ni bertempat di KL Live, Jalan Sultan Ismail..maybe aku akan menghadirkan diri kot....tgk lah kalau takda aral melintang hehehehe....

SIMPLE PLAN


Simple Plan antara band terawal aku minati sejak zaman sekolah menengah lah..thats y, bagi aku, tidak lah rugi utk aku p tgk konsert diorang, ini disebabkan, aku dah kurang dengar lagu2 diorang selepas album Still Not Getting Any.....byk single2 baru dari album seterusnya (Simple Plan, 2008) aku x berapa nak tau..cuma single2 hit yang kuar radio saja aku dengar....beberapa single dari album baru diorang Get Your Heart On! aku dah dengar, aku suka terutama sekali lagu You Suck At Love dan Astronaut...harap lagu ni akan dimainkan pada konsert tu nanti sbb memang best...

oke..pada 2010 dan 2011 yang lepas beberapa band yang aku minat sempat singgah ke Malaysia tanah tumpahnya darahku ini even tour schedule band2 ini yang kita sedia maklum tersangatlah padat...dan amatlah dukacitanya sbb x dapat pegi...antaranya, band favorite aku Paramore yang datang pada 19 Oktober 2010 kalau x silap aku...rugi rasanya sbb kerja tyme tuh..haduhhhhh.. xpa, aku harap, Paramore akan datang lagi tahun ni..begitu jugak band Eyes Set To Kill Dan Alesana, x dpat jugak pegi sebab ada komitmen lain....antara band2 yang aku harap akan beraksi di Kuala Lumpur tahun nih adalah Panic! At The Disco dan seangkatan haahaa...

Panic! At The Disco yang kini hanya berdua (Spencer Smith & Brendon Urie)

Dan untuk 2012 ni adakah akan muncul band baru dan sekaligus akan tercetusnya fenomena baru?harapnya ada lah kan...sebab dari pemerhatian aku K-Pop skang nih sedang digilai budak2 skang..hahhaa...band2 indie perlu hasilkan lagi material2 yang bagus dan berkualiti untuk naikkan balik scene muzik indie macam sebelum nih....

tutup kalendar 2011, ucapkan selamat datang pada 2012...!!!!c yaaa...!!!

No comments:

Post a Comment