Monday, January 9, 2012

THUMBS UP!!

Applause!applause! thumbs up utk album punk goes pop volume 4 (PGP4)....aku nak ulas sikit ttg PGP4 nih...

1st of all, band kegemaran aku dalam album nih adalah band Tonight Alive yang menyanyikan lagu Little Lion Man yang dipopularkan oleh band british folk band Mumford & Sons. Vokal Jenna yang mantap, arrangment music yang best, apa lagi nak kata...memang layan habis laa...no.1 dan 10bintang aku bagi.


Tonight Alive

Bagi band Woe, Is Me pulak, padat dan mantap, habis porak peranda lagu Katy Perry, Last Friday Night (T.G.I.F), antara lagu fevret dalam album ni..9 bintang.

Band2 post-harcore/screamo menjadikan lagu2 pop yang hit di radio ini kedengaran lebih sedap bagi aku..For All Those Sleeping (You Belong With Me 'Taylor Swift'), I See Stars (Till The World Ends 'Britney'), Chunk! No Captain Chunk (We R Who We R 'Kesha'), Sleeping With Sirens (F**k You 'Cee Lo Green'), A Skylit Drive (Love The Way You Lie 'Eminem/Rihanna') memang x menghampakan, cuma Silverstein (Runaway 'Kenya West' ) agak kurang menyengat tapi still leh layan laa....

Sleeping With Sirens

Band2 'lembut' pulak bagi aku agak kurang mantap kecuali Pierce The Veil (Just The Way You Are 'Bruno Mars') dan Go Radio (Rolling In The Deep 'Adele'). Mereka bawakan lagu2 ni dengan agak baik sekali.

Band2 seperti Allstars Weekend (Yeah3x 'Chris Brown'), The Ready Set (Roll Up 'Wiz Khalifa') dan The Downtown Fiction (Super Bass 'Nicki Minaj') pulak kelihatan seperti nak jadi lebih pop daripada lagu2 artis pop yang mereka pilih untuk di'cover'kan....

Pierce The Veil

so kesimpulannya, daripada 13 buah lagu, hanya 4 yang kurang mendapat perhatian aku...ini bermakna album ini masih ada kekuatannya lah sebab lagu2 selebihnya memang aku suka...dan aku dengar berulang kali..

aku bkn lah pengkritik hebat, dan pengulas album yang bagus, kalau setakat untuk kepuasan hati sendiri, memadai lah kot, dan maybe ada jugak pendengar2 lain ada yang setuju dengan ulasan aku, yang mana sedap, yang mana agak kurang..kan?

ok setakat ni dulu,,jumpa lagi...~

No comments:

Post a Comment