Wednesday, November 24, 2010

MUZIK = BATERI TAMBAHAN

Hye Guys..mcm yg dijanjikan, ini kronologi minat aku terhadap muzik...selepas di edit dan diringkaskan daripada post yg sebelom nih...cekout!!!

fasa pertama (1998 - 2000) :

1) mula mendengar backstreet boys, n'sync, five, westlife dan sebagainya :p

2) juga terjerat dengan irama leleh air mata & hingus macam new boys, screen, ukays, slam & byk lagi...:p

fasa kedua ( 2001 - 2003 )

1) kemunculan Linkin Park, Avril Lavigne membuka mata & minda haha...:p

2) baru nk knal byk band2 pop-punk/punk-rock mcm Blink 182, Sum 41, & Greenday serta lain2 lagi heheeh..:]


AVRIL masa nih jadi kegilaan..I LAP U LAH!!
LP di awal kemunculan


fasa ketiga ( 2004 - 2006)


1) jiwa rock makin menjadi-jadi, banyak g band2 best dikenali
macam Fall Out Boy, Panic At The Disco, Gym Class Heroes, Muse, Red Jumpsuit Apparatus & sewaktu dengannya...:p

2 ) black metal menghasut..tapi taklah sampai tersesat...Cradle Of Filth menjadi pilihan...












P!ATD, FOB, BTF, NGAN BMTH...


fasa keempat (2007 - Present )

1) gila laman web sosial, banyak band mencelah macam Blessthefall, Eyes Set To Kill, The Word Alive, Alesana, The Devil Wears Prada,Bring Me The Horizon antara band2 yg mula2 memberi impak dalam minat aku terhadap muzik...:p

2) byk lagi band2 baru yg muncul dan aku interested, macam You Me At Six, We Are The Ocean, Attack Attack! Asking Alexandria & banyak lagi lahh...:]

3) band2 indie tempatan jgk aku x lupa, yg melekat di hati macam Bunkface, Hujan, Meet Uncle Hussain, Love Me Butch, SCTS, They Will Kill Us All & Azlan & The Typewriter....Estranged pon ok wut...1 g band kawan aku Apologise Are Breaking Me...:]

4) awek cun suara sedap x leh lupa jgk, Yuna, Ana Rafali, Mira Tilu, Liyana Fizi & sape g?

5) last but not least, the one & only PARAMORE...4 me the best band ever..!!




itu sahaja yg aku dapat share, aku bkn lah penulis terhebat hahahaah...k sebagai penutup entry kali nih, nah dengarkanlah single terbaru dr Paramore, Playing God..zazzzzzz...




No comments:

Post a Comment