Tuesday, January 10, 2012

Tonight Alive

Hye semua..sunyi betol belog aku ni huhuhu..tp x apa lah...mula dari bawah...tah x ada org yang suka belog nih, x pun aku masih belom jumpa followers yang sealiran..maybe kot?hehehe..

k, biarkan yang tu dulu...hari nih nak sentuh sikit tentang band baru (x la baru sangat, sbb aku baru taw pasal band nih) yang digelar Tonight Alive, sebuah band punk pop 5-piece yang dianggotai oleh Jenna McDougall selaku front-woman a.k.a vokalis, Matty Best selaku pemain dram, Whakaio Taahi (gitaris,vokal), Cameron Adler (Bassist) dan Jake Hardy (gitaris). Band yang berasal dari Sydney, Australia nih ditubuhkan pada tahun 2008 (agak baru kan).

2010

Mereka menghaslkan EP pertama mereka pada tahun 2010 yang diberi judul All Shapes And Disguises diikuti Consider This dengan 3 lagu baru...Debut Album mereka telah pun dihasilkan dan dirilis di Australia pada 14 Oktober yang lepas dan dijangka dirilis pula di US pada bulan Februari tahun ini. Album ini mengandungi 14 buah lagu dan 3 single telah dikeluarkan antaranya "Breaking And Entering", "Starlight" dan single hit "Let It Land".

Debut Album

EP's (Consider This dan All Shapes And Disguises)


Kenapa Tonight Alive pada entry kali ni ya? Ini disebabkan aku dah mula jatuh cinta dengan band ni selepas mendengar lagu Little Lion Man dari band Mumford & Sons yang dinyanyikan semula dalam album Punk Goes Pop 4..memang fresh, band nih agak laju riff gitar mereka berbanding Paramore. Adakah mereka boleh menyaingi dan boleh menjadi sehebat Paramore?
tahun 2012 mungkin boleh menjanjikan sesuatu yang hebat untuk mereka. Mungkin....Siapa tahu, kan?






Sesuai Untuk Peminat : Paramore, Hey Monday, Automatic Loveletter.

No comments:

Post a Comment